Här kan du följa mina syprojekt och lite annat grejsmojs som jag företar mig.

torsdag 10 februari 2011

Gröna machesterbyxor med spets

Fick 2 meter underbart mossgrönt manchestertyg till födelsedagspresent av mina käraste vän, Martina. Jag visste genast att det var ett par byxor som "gömde sig" i tygbiten.

Först tvättade jag det i 40 grader med tvättnötter för att få bort de värsta kemikalierna.

Jag använde mitt vanliga byxmönster som jag använt sen 8:an i högstadiet! Fast det har nog justerats en del under åren...

Fick lov att justera och förminska mönstret lite till denna gång, eftersom det visade sig ha blivit för stort... ;)

Tadaa!

De är ordentligt vida nertill.

Det blev ganska långa byxben - precis som jag vill ha dem!

Jag borde ha förminskat mönstret ännu mera kring höften och låren...
De är lite väl pösiga i baken.
En spets dekorerar byxfållen.
Älskar knapparna som man sätter fast med endast en hammare till hjälp! ;)
Och denna gång blev dragkedjan (nästan) perfekt!